A ízület fáj a kocogás után


hogyan lehet eltávolítani az akut térdfájdalmakat a vállízület csontszövetének károsodása

Amikor a barátaim megtudták, sorra figyelmeztettek, hogy ha nem hagyom abba, tönkreteszem a térdízületeim. Már nagyon sok tudományos publikáció született a témában, melyek bebizonyították, hogy a futás nem károsítja a térdet. Igazából úgy tűnik, a dolog ellenkezője az igaz. Egy kutatás szerint a futóknál kisebb eséllyel alakul ki ízületi gyulladás, mint a nem futóknál.

méhtermékek együttes kezelésben

Egy másik kutatás is hasonló eredményt hozott: nemcsak, hogy a futás nem növeli a gyulladás előfordulásának esélyeit, de csökkentette azokkal szemben, akik nem futottak. A futás hatására a térdízületi porc megvastagszik, valamint a a ízület fáj a kocogás után sűrűsödnek és a térd körüli izmok megerősödnek, hogy támogassák a térd munkáját.

a ízület fáj a kocogás után

A tanulmányok a ízület fáj a kocogás után is igazolták, hogy a térdízületi gyulladás kialakulását leginkább befolyásoló tényező a genetika. Tehát ismerned kell a családi háttered a kockázat miatt.

Futósérülések és gyógyításuk Apró fájdalmak, húzódások.

De fontos, hogy a futás nem fogja tönkretenni a térded. Azonban van néhány apróság, melyekre ha nem figyelsz oda, könnyen bajba kerülhet a térded. Az első ilyen a cipő.

Mik a legfontosabb teendők térdfájdalom esetén? Pihentetés A rehabilitáció első szakaszában az érintett végtag tehermentesítése a cél. Így rövid időre szüneteltetnünk kell a térdfájdalmat okozó mozgásokat. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy pihenésen kívül semmit nem kell tennünk a gyógyulásunkért.

Nagyon fontos, hogy a futásod gyakoriságának, intenzitásának, valamint a súlyodnak és a lábtípusodnak a megfelelő cipőt válassz, mert minden egyes lépésnél a testsúlyod háromszorosa is ránehezedhet a térdedre. A másik nagyon fontos, hogy mindig melegíts be futás előtt. Ha kihagyod ezt a lépést, nagyon könnyen megsérülhetsz.

a ízület fáj a kocogás után ízületek súlyosan repedtek, hogyan kell kezelni

Futás után pedig fontos a nyújtás. Ezt sem szabad kihagyni. Pár egyszerű gyakorlattal máris drasztikusan csökkentetted a sérülés esélyét.

a ízület fáj a kocogás után a kézízületek betegségeinek nevei

A modern technika nyújtotta lehetőségekről se feledkezz meg. Ma már számítógépes lábdiagnosztikai vizsgálatot tudnak végezni, ahol mozgás közben megnézik az izomzatod mozgását, a talajfogási technikádat. Így sokkal könnyebben választhatsz megfelelő cipőt.

Mi lehet a fájdalom közvetlen oka és hogyan lehet megelőzni ezt a gyakori problémát?

Kérd ki az orvosod, masszőröd véleményét is. Kapcsolódó cikkek.

Vállcsúcsi fájdalom vagy AC ízületi kopás 1. rész - Dr. Schandl Károly vállsebész